Feeds RSS
Feeds RSS

Thursday, February 9, 2012

Dream & time


3 Muharram - 3 Safar...
sebulan ayah telah pergi..
hanya Allah yang Maha Mengetahui betapa rindunya aku pada arwah..
mungkin sebab itu Allah mengurniakan aku mimpi bertemu arwah..
dalam mimpi, arwah sempat berpesan:
"adik, ayah kena pegi dulu.. adik jaga diri baik2..jaga emak baik2.."
terima kasih Ya Allah kerana memberi peluang untuk aku memeluk & bercakap dgn arwah..

3 Muharram - 3 Rabiul Awal..
2 bulan telah berlalu..
terasa seperti arwah masih ada...
especially bila balik kampung..
rindunya aku pada arwah...

last aku balik kampung, i've visited his grave..
dgn tenang, aku dpt menerima apa yg Allah tentukan ini..
menatap wajah ibuku, aku bertekad utk menjadi lebih tabah..

deep inside, aku tau, arwah mesti nak aku teruskan hidup...
teruskan berusaha mencapai apa yang aku impikan...
semoga arwah tenang di sana..
Al Fatihah...

Ya Allah, berikanlah aku petunjuk dlm urusanku dengan segala petunjukMu..
Permudahkanlah, jgn disulitkan..

4 comments:

syuki said...

dzeti, kuatkan semangat yer...truskan perjalanan hidup..arwah senantiasa disisi, cuma kite je tak nampak die.take care k!!

ZirCon gurL said...

worait syuki!haruslah tabah & be stronger..ujian Allah tu semestinya yg terbaik utk hambaNya.. =)
thanks

Syarifuddin said...

God will always guide us....

ZirCon gurL said...

syrifuddin - Allah is always there, either we realize it or not..thanks. ;)